Pages

Thursday, May 10, 2007

Kenapa saya mem'blog'?

Ada segelintir kawan2 tanya.. kenapa saya buat blog? pasal programing pulak tu..
nak tunjuk pandai ke?

Antara sebab2 nak tulis blog ni saya senaraikan seperti berikut:

1. Saya cepat lupa apa yang saya belajar, saya tulis konse2 yang saya belajar dalam bentuk yang kurang supaya bolehlah saya rujuk kembali.
2. menulis dalam Microsoft Word atau text editor yang lain sangat membosankan
3. Saya tak pandai .. dan juga tak pandai bertanya - Setiap kali saya bertanya soalan biasanya orang akan rasa soalan tu complex dan meyusahkan diorang untuk menjawab soalan. So instead of going around asking for people's opinion , saya tulis pengalaman dan apa yang saya faham disini , kalau sesiapa nak baiki silap dan salah , terima kasih banyak2 saya dahulukan.
4. Ada yang ingin belajar - saya percaya ramai jugak yang tak pandai buat programming tapi berminat nak belajar dan ada pengalaman macam saya jugak . Bolehlah kita yang sama2 tak pandai berkongsi ilmu!

Okeh ituh jer yang nak ditulis, kalau nak bagi reason lagi .. banyak lagi boleh letak... tapi maleh ahh...

nak tunjuk pandai? yer ! Berdasarkan sebab2 diatas tadi memang saya nak tunjuk pandai!

No comments: